انواع ویزای تحصیلی کانادا

شرایط اخذ روادید تحصیلی کانادا برای ایرانیان به نسبت سال های اخیر بهتر شده است چرا؟ چون:

  1. پذیرش تحصیلی از مراکز تحصیلی کانادا به نسبت گذشته ساده تر است.
  2. درخواست اقامت موقت کبک یکی از روش های آسان اخذ ویزای تحصیلی کانادا محسوب می شود.
  3. شرایط برای باز کردن اکانت انلاین فراهم شده است و فرم ها در دسترس قرار دارد.

تنوع ویزای تحصیلی کانادا به نسبت گذشته بیشتر است:

نوع اول: ویزای تحصیل با فاند

اینطور که بررسی ها نشان می دهد کانادا در برخی از رشته های تحصیلی مهندسی، شرایط فاند را فراهم ساخته است به طوری که اگر شخص دارای رزومه تحصیلی قوی باشد می تواند از این ویزا استفاده کند. برای اخذ این ویزا نیاز به مدرک زبان، رزومه بسیار قوی و همینطور مقالات معتبر خواهید داشت.

نوع دوم: ویزای تحصیلی کانادا با شرط پژوهش

این ویزا مخصوص کسانی که است که قصد تحصیل در کانادا برای دوره دکترا دارند. اینطور که بررسی ها نشان می دهد، این افراد یک ایده پژوهشی قوی را توسط یکی از اساتید دانشگاهی کانادا به تایید می رسانند.

نوع سوم: ویزای تحصیلی مخصوص ورود به کار

برخی از رشته ها در کانادا به صورت دوره های ورود به کار ارزیابی می شود. این رشته ها خود شامل چندین بخش است اما کسانی می توانند از این ویزا استفاده نمایند که سابقه عملی و تجربی از یک شغل دارند و در این مسیر به درستی حرکت می کنند. بهتر است شغل های فنی را بهتر یاد بگیرید.

چک لیست مدارک ویزای تحصیلی کانادا

برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا نیاز به تنظیم یک سری مدارک دارید:

  1. نامه پذیرش
  2. مدارک شناسایی
  3. مدرک تمکن مالی
  4. نامه توضیحات
  5. نامه دفاعیه
  6. همینطور گاه نیاز به مدارکی اعم از پذیرش CAQ و گواهی حضانت خواهد بود.

در جدول زیر توضیحات در خصوص هر یک از موارد لیست شده ارائه شده است:

نامه پذیرش تحصیلی: اصلی ترین مدرک برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا نامه پذیرش تحصیلی است. دانشگاه باید نسخه الکترونیکی نامه مورد نظر را برای شما ارسال نماید. در این نامه پذیرش شما در دانشگاه مربوطه، در رشته و مقطع مورد نظر و شرایط اسکان و خوابگاه و … مشخص شده است.
مدارک شناسایی: برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا نیاز به پاسپورت معتبر دارید. افرادی که به صورت آنلاین درخواست می دهند باید نسخه ای از صفحه اطلاعات پاسپورت خود به صورت آنلاین اپلود کنند. در صورت تایید نسخه اصلی پاسپورت نیز تقاضا می شود. همینطور نیاز به عکس پرسنلی دارید که باید با چهره واقعی شما سازگار باشد.
تمکن مالی: باید اثبات کنید که توانایی لازم برای هزینه تحصیل را دارید. شخص باید هزینه شهریه هر سال به علاوه هزینه زندگی در کانادا را در حساب خود داشته باشد. همینطور نیاز است که شخص از نظر اقتصادی در شرایط مناسبی باشد و این موضوع باید از دید بانک تایید شود.

منبع: bit.ly